Érints ​meg! …lelki cseppek hétköznapokra!

Sziasztok!
Ma egy értékelést hoztam a fantasztikus Érints meg! novelláskötetről. Jó olvasást hozzá! 

Fülszöveg:

Szerelemfalatkák, lelki cseppek hétköznapokra!

Mit tennél, ha mindig ott éreznéd a bőrödön a lelki társad fizikai sérülését,
és minden életben hozzá vezetne az utad?
Vagy ha boszorkányként el tudnád lopni a húgod arcát?
Milyen érzés lehet szoborként beleszeretni egy élőbe?
Vágytál már méhek közé az első randin, álmodoztál a szerelemről francia utcákon?
Milyen színű lehet a hiány, a szerelem, a vágy?
Tizenhét novella, tizenhét szívdobogtató történet!
A szerelem sokféle: néha érzéki és szenvedélyes, máskor derűs, gyakran keserédes, de mindenképpen csodálatos.
Az antológia első fele a fantázia világába kalauzol el, míg a második fele a valóságban mutatja be, milyen lenyűgöző, ha valaki elrabolja a szíved.
Az Érints meg! pályázat tizenkét nyertes írása.
A kötetet tovább gazdagítják On Sai, Helena Silence, Kemese Fanni, , Róbert Katalin és Rácz-Stefán Tibor novellái.

Engedj a csábítás bűvöletének!


Vélemény:


Imádtam! Egyben nem lenne fair értékelni ezért külön-külön fogom. Egyébként az egészet nézve fantasztikus. A kedvenceim kapnak egy csillagot.
I.rész A fantázia szárnyain 


1. On Sai: Utálom a hétfőt
Angyalok Budapesten, főszerepben egy raszta nefilimmel, akit mindenki csicskáztat, kivéve a könyvtárak angyalát.
"(..)Ez itt a netkorszak! – Szomorúan megrázta a fejét. – A könyvtárak angyala vagyok, az egyetlen angyal, aki igazán az emberekkel él, ott van a magányukban, ott van az átolvasott éjjeleken. Tudod, mennyi szerelmes történet született rólunk? Vágynak utánunk, minket akarnak… és mi észre sem vesszük." 
 On Sai, szóval csak szuper lehet és az is volt. Imádtam, vicces volt, egyedi, tiszta On Sai! Külön pont a Vörös pöttyös könyvekért :D és az egyéb kicsiségekért. <3 :D

2.Sebestyén Kinga: Azok, akik vagyunk

A jövőben a Föld érdekében mindenhova beépültek a Hazugok. De mennyit kell feláldozniuk az életükből a társadalomért?
 "Amit tettem eddig, a társadalomért tettem, de az, hogy Clare boldogsága függött tőlem, valahogy többet nyomott a latban. És nem érdekelt, mekkora önzés az, hogy számomra Clare többet jelent az egész világnál. Mert magam előtt nem tagadhattam, hogy így van. Mert nem csak Hazug voltam, hanem ember is."

 Ez is nagyon tetszett. Az alap ötletes. A szerelmi szál cuki, kis hibája, hogy eléggé alaptalan, hirtelen szerelembe esés. De elnéztem neki. <3

3.Nyírő Szabina: Kristálykastély

Az évek háborítatlanul telnek, míg fel nem bukkan egy kertész, aki felfigyel rá. (Milyen érzés lehet szoborként beleszeretni egy élőbe?)
"Az idő átalakult – az örökkévaló, mozdulatlan pillanatok elvesztek. Helyettük folyamattá vált a világ, és olyan dermesztő lassúsággal nyomakodott előre, ahogy gyökér a földben, kitartóan egyetlen cél felé: hogy Lea végre előbújhasson."
 Ötletes, szokatlan, csodaszép, nyugodt és aranyos. <3 :))

4.Róbert Katalin: Holdvilág piknik

Történet egy fiatal vámpír és egy vérfarkas lány megismerkedéséről a Pilisben.
"Egyébként is: ugyanazt csinálni mindennap elég ijesztő kilátás valakinek, akinek a várható élettartama több száz évre rúg… És éppen ilyen ijesztő ugyanazt a vért inni ugyanabból a halandóból. Persze, persze fontos a család. Amíg az anyja velük volt, a szülei tényleg boldog házasságban éltek – de Sebestyénnek egyelőre nagyon is megfelelelt a kalandozás és a játék."
Ez a novella a legviccesebb a kötetben. :DD Rengeteget nevettem a poénokon. Ötletes, egy klisés témáról újszerűen ír. A romantikus részekkel is teljesen elégedett voltam, szuperek voltak. Imádtam. <35.V.K. Bellone: Tajték
Egy selkie és egy férfi szerelme.
"A tenger szerelme olyan, akár egy lágy ölelés."
(Első észrevétel selkie–>Skócia–>Outlander!) Szép, szomorú :( <3

6.Csikász Luca: Lélekbe vésve

Csikász Luca történetében két szemszögből ismerhetjük meg a lányt, akire az előző életük súllya nehezkedik és a fiút, akit nem tud elkerülni bármennyire is igyekszik. (Mit tennél, ha mindig ott éreznéd a bőrödön a lelki társad fizikai sérülését,
és minden életben hozzá vezetne az utad? )

"Mesélt neki a fiúról, akire éjszaka talált rá a kertjében valahol a kövirózsák és a szederbokrok között, mesélt a barátról, aki a saját bátyját is megütötte, mikor az megríkatta Reyt, a testvérről, aki mindent feláldozott a családjáért, az apáról, aki nem akarta elhagyni a kislányát, és a férfiről, akinek mégis meg kellett hoznia egy áldozatot."
 A lélektársas történetekkel mindig elfogult vagyok, ha erre hivatkoznak akkor morgolódás nélkül mindig elfogadom az instant szerelmet. Itt hozzá jött még egy kis előző élet dolog is. Egy komoly problémám volt vele. Hogy ez nem egy regény! Úgy érzem sokkal több van ebben a történetben, mint amennyit egy novellában el lehetne mondani. Kell még belőle, hogy jobban megértsem! Egyébként természetesen nagyon tetszett. A melankólikus hangulata a lány miatt zavart, ugyan érzem ő se lenne kedvenc főhősnőm kivéve ha tényleg szörnyű dolgokat látott. Akkor talán megbocsátok, így is érzem kicsit milyen rossz lehet. Összefoglalva személyes mínusz pont a szomorú hangulatért, minden más nagyszerű volt nekem ebből kell még! <3

7.Kiscsatári Zsófia: Éjfél 

Férfi végignéz éjfélkor az alvó családján.

"Ha Eszter nem lett volna,Viktornak nem lett volna családja. Nem ő volt az első felesége, de ő volt az egyetlen."
 Először nem értettem, aztán nem értettem végül kezdtem már selyteni, de még mindig nem értem teljesen. Mi van? Mik azok a jelek? Ki halt meg? Miért? Vér? Veszélyes? Család? Úgy érzem jó, de MI VAN?
Ha ezen a nagy mértékű értetlenségemen felülemelkedek, akkor azt mondhatom, hogy szép volt és szomorú. Tetszett.

8.Kemese Fanni: Emléket a fejedből

(Vagy ha boszorkányként el tudnád lopni a húgod arcát?)
Szerintem elég lényegre törő az első mondat:
"A szóbeli érettségi napján Melódia ellopta a húga arcát."
 Öhhh?! Nem, úgy mint az előzőnél, ezt értem, csak épp a főszereplőnk és E/1. személyű elbeszélőnk egy hagyományos, gonosz, elején majdnem jó, kiszámíthatatlan labilis elméjű boszorkány. Fújj. És Wow.

II. rész Életed életem:

9.Helena Silence: Álmomban, egy életben

Főszereplőnk egy bántalmazó kapcsolatban él, de nem képes kilépni belőle.
"Nem próbálom meg elhitetni veled, hogyha összegyűjtöd a bátorságod, és kilépsz a rossz kapcsolatodból, majd minden varázslatosan jobbá válik. Arról sem foglak győzködni, hogy nem leszel kevésbé mérges, szomorú, kétségbeesett, vagy nem fogsz többé félni. De arról remélem sikerült meggyőznöm téged, hogy a saját döntéseidet kell meghoznod. Hinned kell benne, hogy nem csak a rossz és a mégrosszabb létezik a számodra. Tegyél róla, hogy rendbe jöjjön az életed! Mert egyedül te tudod rendbe hozni. És nem azzal, hogy elkövetsz mégegy hibát. A szíved mélyén te is sejted már."
 Szomorú, ijesztő. Azt hiszem nem igazán tetszett. Csak a vége. :)

10.Eszes Rita – Ajtók

Főszereplő lány beleszeret a mostohatestvérébe.
"Éltem. Százszázalékosan, ahogy megígértem. Néha tanultam. Nevettem. Sírtam. De erős voltam."
 Őszintén? Imádtam. Szépen megírt. A karakterek logikusak. Aranyos és jó lett a romantikus szál, kidolgozott. <3 Nem kapkodnak, nem légből kapott, érzékletes.

11.Istók Anna – Frissen pigmentált bűneink

"A víz őrzi a test emlékét, persze. És tudom azt is, hogy a testünk nagy része víz, de ne hidd azt, hogy nem múlsz el rólam hamarosan. Hiszen mindig új test merül belénk, új rezgések keletkeznek, és újabb mintázatok olvadnak ránk és rajtunk keresztül az anyagba."
 Rövid. Nekem ez túl magas művészet :D.

12.Novák Vica – (Át)hangolókulcsok

Főszereplőnőnknek elkeveredett a csomagja, nem tud eljutni a szállodájába, de egy férfi segítséget ajánl neki. (álmodoztál a szerelemről francia utcákon?)
"– Az lenne őrültség, ha elengedném az első olyan lányt, aki pontosan rám van hangolva." 
 Nagyon tetszett, csak az a szálka ne lenne a körmöm alatt a valószerűtlenségtől. 1.Elmegy egy random férfi lakására?! 2.Egy hét alatt a férfi már örök szerelmének tekinti. 3.Összeadva 1 hét személyes ismeretség plusz pár hónap levelezés után házasság
Nem tudom mi lett a romantikus lelkecskémmel sokáig simán elnéztem volna, nem jutottak volna eszembe olyan dolgok, hogy alig ismerik egymást. Ettől eltekintve aranyos, jó hangulatú, szép. :) <3

13.Itvás Éva: A filmrajongó lány különös betegsége

A filmrajongó lány fura tüneteket tapasztal magán a legjobb barátja jelenlétében. 
"– Milyen olvasmányt ajánlanál valakinek, aki a hülyesége miatt vezekelni szeretne? – Az attól függ. – Mitől? – biccentette félre a fejét a fiú. – Ha az a cél, hogy lecsapjunk vele valakit, akkor mindenképpen epikus fantasyt választanék, ami legalább 700 oldalas."
 Nem akarok könyvsznob lenni, de látszik, hogy a lány nem olvas. Vannak olyan főszereplőnők, akiken az olvasás se segítene, de úgy éreztem neki jót tett volna pár ifjúsági-romantikus könyv. Meg kicsit kevesebb Grace klinika. :D Egyébként kis cuki történet, tetszettek benne a könyves események, akkor is, ha szentségtörően becsmérlően beszéltek róla. Kicsit fura volt, hogy a lányt, akit nem kell kedvelnem volt a könyvmoly mellette meg nem bírtam. Tudom, hogy attól még hogy valaki olvas nem jelenti azt, hogy jó lesz. A jó is relatív és attól még, hogy nem nála köt ki a fiú miért ne lenne jó. Mindegy is, belezavarodtam. A lényeg hogy azért tetszett <3 :)


13.Rácz-Stefán Tibor: Ó, Rómeó!

Főszereplő fiú randizik az eddig csak interneten keresztül ismert barátjával.
" Ma este legyetek otthon. Valamit el kell mondanom. (Nyugi, nem öltem meg senkit, Ági lőtt, én csak a hulla feldarabolásában segítettem, most ássuk el)"."Hé, gyerek, legalább két méter mélyre, nehogy kikaparják az éhes dögök. Cipődre vigyázz, újat nem kapsz" – válaszol rögtön apa. "
 Vicces volt és nagyon felismerhető, hogy ezt Rácz-Stefán Tibor írta. Aranyos volt, de inkább az általam különleges esetekben használt értelemben. A vége meglepett. Az utolsó pár üzeneten nagyon röhögtem :D Tetszett.


14.Miklóssy Niki: Merülés

Két lány a környezetük elutasító magatartása ellenére egymásba szeret.
"Mormoltam az imát, és kértem Istent, hogy adjon még egy kis időt. Nincs szükségem a megbocsátásra, csak adjon még egy órát Korinnával, ne legyen vége lezáratlanul."
 Instant szerelem, gonosz hozzátartozók. Nem tudom, annyira nem érintett meg. De nem volt rossz.


15.Nagy Roxána: Zsongás

Virág elvállalja, hogy felügyeli a család méheit, de egy hirtelen betoppanó fiú megzavarja. (Vágytál már méhek közé az első randin,)
"– Köszönöm, hogy segítettél. 
– Királynők élete forgott kockán, vérbeli lovagként kötelességem, hogy megmentsem őket. Igaz, lovam egy szál se, de van helyette sok tehenem."
 Na ez se épp egy ismerős élethelyzet nekem. Messze állok a méhészettől :D De azért cuki volt, olyan kis nyugodt. Nagyon tetszett.

16.Misz Anna: Színteória

(Milyen színű lehet a hiány, a szerelem, a vágy?)
"A feketére csak egyszer kérdezett rá. Akkor Illya elment. Nagyon sokáig nem jött vissza, és Eric egyedül maradt."
 Tökéletes zárás. Tanulságos. Imádtam.

Összességében imádtam! 


A rajzok az Esővágyéihoz hasonlóan csodásak (bár azért volt egy-kettő, ahol nem értettem miért pont az). László Maya hihetetlenül tehetséges.

Jobban tetszett, mint vártam. Nem mintha arra számítottam volna, hogy nem fog tetszeni, de egy novelláskötetben, amiben rengeteg író van, különféle írásmóddal, egyesektől olvastam és vagy tetszett vagy nem, másoktól még csak nem is olvastam, ott van a rizikó, hogy nem fog tetszeni. De nem volt baj, pár kivétellel imádtam. 
Az egészet nézve azt hiszem egy kedvencelést is kaphat tőlem egyes történetek hibái ellenére is. 

Ajánlom bátran mindenkinek, aki szereti a romantikát.

10/10
OLVASD EL!

Egy hétig a kötetnek van témahete a facebookos Vörös Pöttyös könyvek csoportban, ha érdekel titeket megéri figyelemmel követni: https://www.facebook.com/groups/203605939651157/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene