Blogprojekt – Kedvenc Karakterek 2. nap: Kedvenc férfi karakterem: Rhysand

 
"Mintha magából az éjszakából öntötték volna."
Sziasztok!
Ma a Blogprojekt második napján a Kedvenc férfi karakteremen a sor, hogy bemutatkozzon, vagy hát hogy bemutassam. Sokkal nehezebb volt választani, mint női szereplőt, mert sajnos sokkal kevesebb jó női karakter van, mint férfi. Lehet csak azért, mert én női szemszögből nézem, így eleve vonzóbbak a férfi karakterek, vagy csak az ifjúsági műfajban nem tudnak normális női karaktereket írni. De kicsit elterelődtem, ott tartottam, hogy nagyon nehéz volt kiválasztani a kedvenc férfi karakterem és igazából nem is sikerült, mert rengeteg van és nem tudok dönteni. Így a végső választottam mellett is rengeteg kedvencem van, csak most kicsit követve a Sarah J. Maas könyvei vonalat rá esett a választás. Hölgyeim, uraim, tündérek és egyéb lények, hadd mutassam be az Éjszaka Urát Rhysandet a Tüskék és rózsák udvara(ACOTAR) trilógiából! *taps és éljenzés*
Sajnálom az esetleges angol kifejezéseket a trilógiából két részt, mivel még nem jelentek meg magyarul, angolul olvastam.
Továbbá igyekszem nem nagyon rajongani, de nem ígérem, hogy sikerül megállnom. :D
SPOILERES, de őszintén aki eltöltött akár csak két percet a fandomban, vagy szerencsétlenségére rákeresett, mondjuk pinteresten az mind tudja, mi lesz a vége. Ez olyan általánosan ismert spoiler.

Rhys by Charlie-BowaterAdatok:

Név: Rhysand (igen, nem tudunk róla, hogy lenne családneve)

Nem: Férfi

Kor: több mint 500 

Faj: Főtündér

Külső megjelenés: Rövid kékes-fekete haj, ezüstösen csillogó lila szemek, cserszínű arc (idéglenesen sápadt), tetoválás a karjain, mellkasán és a térdein, izmos, hatalmas denevérszerű hártyás szárny, legendásan jóképű és szexi :D (csak objektívan, csakis!)

Also known as: Rhys, Amaratha szajhája (magyarul valamiért csicskára fordították a whoret, de azért kicsit erősebb a ejelentése), Prick, Bastard (utolsó kettő Feyre kedveskedése)

Kapcsolatok: sok ismeretlen szerető(korábban), Amarantha (korábban, kényszerből), Feyre (mate, feleség)

Család: névtelen apa, anya és húg, Keir (nagybáty), Morrigan (unokatestvér)

Barátok/szinte család/udvar: Morrigan, Amren, Cassian, Azriel

Foglakozása: az Éjszaka udvarának a Főura 

Lakhely: Velaris

Hobbi: ismeretlen mert háború van? :D

Képességek: sötétség irányítás, Winnowing (nincs magyarul, de tulajdonképpen teleportálás), Daemati képesség (Telepata? Át tudja venni mások agya fölött az irányítást.), repülés

Véleményem róla:

ACOTAR (1.):


Végig volt egy valami ami idegesített. Nevezetesen Rhysand. (későbbi én: neee, mit kínzom magam?! Miket írtam argh!) Mindenhol azt látom, mindenkinél, hogy imádják, kedvenc szereplő meg mivel pinteresten akartam keresni képet róla, mostmár azt is tudom, hogy összejönnek Feyreval. Végig azt vártam, hogy megjelenik bár tudtam, hogy csak kicsit később fog. Erre megjelenik és gonosz, utáltam. 
Azt gondoltam miért szereti mindenki és mégis, hogy a csudába fog összejönni Feyreval és hogy fogom megszeretni? Hát… sehogy. Tudtam, hogy meg fog változni, hogy igazából biztos jó. Írtam egy listát. Rhysand jó vs Rhysand rossz. A döntő fordulat előtt, vagyis a 3. próba előtti éjszakán 9-9 volt az állás. Döntöttem és nem szeretem őt, punktum. A véleményváltozás jogát fent tartom, változhatnak az emberek, körülmények (pinterestes képek alapján fognak is), de így az első könyv végén nem szeretem. Ha én vagyok ezzel az egyedüli (amit azért kétlek), akkor is. 

ACOMAF (2.):

Úgy kezdtem neki a könyvnek, hogy na, lássuk Rhysand meg tud-e venni magának, úgy, mint mindenki mást (mert én az elsőben utáltam)?
Ó, hát persze, hogy meg tudott! Még csak nem is telt bele neki sok időbe.
Én az egész előző részben Tamlin párti voltam, utáltam Rhyst (miért? Hogy lehettem ilyen?), pedig a legtöbben már akkor is szerették, de aki nem az meg mondta, hogy a második rész mindent megváltoztat.
–Tényleg? Hiszem, ha látom – gondoltam én – hiszen Tamlin és Feyre tökéletesek együtt.

Na persze! Az elején csak lassan változott a véleményem, Tamlin egyre hülyébben viselkedik, Rhys egyre jobban, kiderülnek dolgok... Sajnálom, hogy annyi ideig utáltam, hogy így félreértettem őt! Mennyire rossz úton jártam! De megtértem, jelentem már teljesen imádom őt.
Hiszen: Szárnyai vannak, lila a szeme (LILA!!), fekete haja van és jóképű.
Most, hogy mindenki elkönyvelt engem egy felületes libának (:D) térjünk át a lényegre.
Rhys az egyik legaranyosabb srác, akiről valaha olvastam. Nem a top aranyos, mert az ezért mégiscsak túlzás és nem is illene hozzá, de azért nagyon aranyos. Törődő.

„”Don't you have other things to deal with?””Of course I do” (…) ”I have so many things to deal with that I'm sometimes tempted to unleash my power across the world and wipe the world clean. Just to buy me some damned peace” (…) ”But I'll always make time for you””
*_* *_* *_*
Észreveszi Feyret (khm khm Tamlin!), védelmező és megtört, a rengeteg szenvedéstől, amit átélt, látott illetve okozni kényszerült, mindeközben egy igazi Illyrian (nem tudom, hogy fordítják magyarra) harcos, aki mint az igazi udvara is, reménykedik. 
Reménykedik egy jobb világról és tesz érte. Meg tesz érte és a népéért mindent, ha kell feláldozza a saját testét, lelkét, varázserejét és amit már rég megtett, a jó hírnevét. A jó hírnevét, ami sohasem volt neki. Mindenki gonosznak gondolja, de ez őt nem érdekli, mert ha ez kell a titok megörzéséhez, az emberek védelméhez, akkor gondolkodás nélkül megteszi és tűri, ahogy mások a háta mögött a szemébe köpnek és mindennek elhordják. Tűri. Nekem meg szépen összetörik ettől a szívem.
Ahogy Feyrehoz viszonyul!


„My friend through so many dangers—who had fought for me when no one else would, even myself.”
Hihetetlen az önfeláldozás, hogy mit meg nem tesz érte! Feyre aztán nem mondhatja, hogy ráerőltette a kapcsolatukat. Többször is felajánlotta, hogy feküdjön le emberekkel! Ott hagyta Tamlinnél, hagyta volna, hogy elvegye! Végig tudta, de bírta, nem mondta el, hagyta egy ideig, hogy ő is tévesen gondolkodjon róla. Szerelmes belé, a mateje, de mégis hagyja őt, elengedi a veszélybe is, mert Tamlinnel ellentétben tudja, hogy NEM A TULAJDONA, neki kell döntenie a saját életéről.
Én nem ilyen Rhysre számítottam, nem volt nagyképű, pedig eddig azt hittem és idézetekből úgy láttam, az lesz. Nem az a sunyi, rosszfiús álompasi, mint hittem, hogy lesz. Nem, ő az a  félreértett fajta.

„Rhysand is the most handsome High Lord.Rhysand is the most delightful High Lord.Rhysand is the most cunning High Lord.Rhysand is a spectacular person.
Rhysand is the center of my world.Rhysand is the best lover a female can ever dream of.”(ÖÖÖÖ... ez nem számít :D)
ACOWAR (3.):


Feyre and Rhysand by taratjah
Ami nem tetszett egy kicsit ebben a részben az az, hogy Rhys nem kapott valami nagy szerepet és amikor szerepelt, akkor akaratlanul is arra gondoltam, hogy tökéletes papucsférj lenne belőle. Tudom, ez nagyon erősnek tűnik és én igazán nem akarok így gondolni rá, mert imádom, de ebben a könyvben elveszett. Feyre minden hülyeségét egy perc alatt megbocsájtja, nem szúrja le (pedig néha ráférne), nem kér számon tőle semmit, nem dönt semmiről, mert majd Feyre dönt egy szóval nem olyan, mint volt, csendesen hallagat és mosolyog. Annyira megnéztem volna ebben a részben is egy dührohamát vagy valamit! Meg értem én, hogy választási lehetőséget akar adni Feyrenak, de ez már túlzás! Konkrétan nem dönt semmiről, csak néz a matejére.  
Szóval igen Rhys, mint önálló személy kicsit háttérbe szorult ebben a részben, de azért voltak jó jelenetei, meg a kapcsolatuk tényleg gyönyörű.

Azóta egy komment miatt ezt újragondoltam és igazat kellett adnom a kommentelőnek. Rhys valószínűleg azért volt ilyen elnéző, mert tudta, hogy nem valószínű, hogy mind élve megússzák, így az utolsó együtt töltött napokat békességben akarta tölteni, nem kelteni feleselgesn konfliktust. És ezzel én is egyetértek. Teljesen kinézem Rhysből, hogy visszafogja magát, mert folyamatosan látja a halált a választott családja feje fölött lebegni. Így mondjuk, hogy nem is említettem azt a kis kifogásomat a 3. részről. Mindenestül imádom őt!

Élettörténet:



Baby Rhys Hugs by taratjah

Rhys több, mint 500 éve született. Apja az Éjszaka udvarának előző főura. Az anyja, aki az apja mateje Illyrian. 8 évesen az anyja elvitte egy Illyrian táborba, hogy megtanuljon a mágiája nélkül is harcolni. Itt ismerkedett össze a fattyú Cassiannel, akit törvénytelen gyerek kiléte miatt kiközösíttek és önerőből kellett megélnie a zord körülmények között. Rhys meghívta, hogy lakjon a házukban, de továbbra is utálták egymást.. Csak akkor döntötték el, hogy szövetségesek lesznek, amikor egy év múlva megérkezett a táborba Azriel. 
Az előző nagy háború, amit az Egyezmény zárt le, akkor volt, amikor Rhys még halhatatlan mércével mérve fiatal volt. Ennek ellenére harcolt benne barátaival együtt. Az apja viszont elintézte, hogy annak ellenére, hogy együtt sokkkal erősebbek lettek volna, nem engedte, hogy együtt harcoljanak Rhys, Cass és Az.
Volt egy húga, de őt és az anyját Tamlin apja meggyilkolta. Bosszúból Rhys és az apja megölte Tamlin apját és testvéreit. Tamlint nem engedte Rhys megölni az apjának, mert annak ellenére amit az anyjával és a testvérével tett a családjával mégiscsak a barátja volt anno. De Tamlin rajtakapta őket és azonnal megölte Rhys apját. Így lettek mindketten egy éjszaka alatt egyszerre Főurak. Ezért szemelte ki bosszúból Amarantha Rhysandet a szajhájának, ugyanis jó kapcsolatot ápolt Tamlin apjával. Az Éjúr utolsó erejével még elrejtette szeretett és féltve őrzött városát Velarist. 
Ezután 49 hosszú sötét évet bezárva töltött a Hegy alatt, amíg Feyre meg nem törte az átkot. A többi a könyvek cselekménye, így azt nem részletezem.


Érdekességek:

–Rhysand nagyjából Hádész karakterén alapul a görög mitológiából. (Nem tudtam uralkodni magamon és ezt jobban kifejtettem aki kíváncsi rá olvassa el, aki nem ugorjon a következő pontra.)

Rhys és Hádész mindketten egy sötét helyen uralkodnak, amitől félnek a kívűl élők, de a szerelmeiknek kiderül, hogy nem is olyan rossz hely az. Hádész Perszephone akarata ellenére viszi le a lányt az alvilágba. Mint Rhys az Éjszaka udvarba Feyrát. Feyrát és Perszephonét is vissza akarja szerezni valaki, hogy visszavigye őket a tavaszba. Perszephonét az anyja, Feyrát meg Tamlin. Így tulajdonképpen az első rész Szépség és szörnyetegéből átváltottunk a görög mitológiára igaz? 
Nem. Mert az első rész is sokkal inkább a görög mitológiához kapcsolódik, mint a meséhez. Erósz a szerelem istene és Pszükhé története  jobban hasnlít a Tüskék és rózsák udvarára, mint a Szépség és a szörnyeteg, aminek az alapjául szolgált. Attól a kis dologtól eltekintve, hogy Feyre végűl nem Tamlinnél kötött ki. Ezt figyelmen kívűl hagyva sokkal inkább a mitológia történetre hajaz, mint a mesére. Miben? Feyre és Pszükhé sem láthatják igazán szerelmüket. Pszükhé egyáltalán nem, mert csaj éjjel jelenik meg Feyre pedig az arcát nem láthatja a maszk miatt és a titkokat nem tudhatja meg. Mindketten egy szörnyetegnél laknak. Mindketten hazavágyódnak, ám amikor ez a kívánságuk valahogy megvalósul rájönnek, hogy nem is vágynak már rá. A legnagyobb hasonlóság, ami a Szépség és szörnyetegben egyáltalán nem szerepel a három próba. Pszükhének, hogy visszanyerje Erósz szerelmét és megbocsátást nyerjen próbákat kell kiállnia, amiket az anyósa Aphrodité talál ki. És ezen próbák végén meghal, amit persze Erósz nem nézhet tétlenül, istenné változtattatja Pszükhét és boldogan élnek, amíg nem halnak meg, mert halhatatlan istennek. :D Ismerős ugye? Mert az ACOTAR-ban is szinte ez történik. Feyre próbákat ál ki, amiket egy gonosz nőszemély talált ki. Hogy megszerezze a szerelmét teljesíti őket majd meghal a próbák végén. Amit ugye kívételesen Tammlin sem néz ölbe tett kézzel és Rhysszel meggyőzik a Főurakat, hogy változtassák Feyret is Főtündérré, hogy feléledhessen. 
Ez hosszúra sikeredett, de szerencsétlenségetekre görög mitológia mániás vagyok :D.

–Rhysand volt Sarah J. Maas kedvenc karaktere a trilógiában.
ACOTAR SPOILERS Instagram photo by @aeclionashryver via ink361.com
Dolgok amik megsiratnak:
1. Rhysand Amarantha irányítása alatt évtizedekig.
2.Rhysand, akit szajhának hívnak a Főtündérek.
3.Rhysand, aki Feyre cellájában sír, mert máshova nem mehetett és másban nem bízhat.
4.Rhysand, aki nem mondhatja el, hogy szeret repülni, mert mindent amit szeret elvesznek tőle.
5.Rhysand, akit Amarantha áthajít az arénán és kegyetlenül megtámad.
6.Rhysans, aki az életét kockáztatja, hogy megmentse Feyrát.
7.Rhysand, aki boldogtalan az életével, mert az egyetlen személy aki boldoggá teszi valaki másba szerelmes.

–Rhys sokkal hamarabb ismerte Feyrát, mint Feyre őt.

Ő lett volna hát a kedvenc férfi szereplőm. Imáááádom! *_* Tegye fel a kezét, aki még így van vele és írja le nekem kommentbe! Holnap jövök a kedvenc párosom és ígérem mostmár nem Sarah J. Maas könyvből választottam (pedig tudtam volna).
Jó olvasást mindenkinek!

Nézzetek be a többiekhez is:
Képek forrásai:
1.: http://acourtofthornsandroses.wikia.com/wiki/Rhysand?file=Rhysand_by_Charlie_Bowater.jpg
2.:https://taratjah.deviantart.com/art/Rhysand-with-Wings-608935270
3.:https://charlie-bowater.deviantart.com/art/The-Court-of-Dreams-623514926
4.:https://taratjah.deviantart.com/art/Feyre-and-Rhysand-610817134
5.: https://taratjah.deviantart.com/art/Feyre-and-Rhysand-610817134
6.:https://taratjah.deviantart.com/art/Baby-Rhys-Hugs-614722175
7.:https://hu.pinterest.com/pin/853924779317854216/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene