Susan Ee: Angelfall

Gondoltam még nem volt elég az angyalokból, így hoztam még egyet ezúttal egy disztópiát angyalokkal. 
Az Angelfall vagyis Angyalok bukása trilógiának nevéből adódóan 3 része van: Angelfall-Angyalok bukása, World After-Túlélők világa, End of Days- A vég napjai.
Ugyanolyan lesz a felépítése a bejegyzésnek, mint a Csitt, csittesnek, így minden könyvről a bejegyzés spoileres az előtte lévőre.

Fülszövegek, idézetek és vélemények:


Angelfall-Angyalok bukása:

"– Néha, ahogy a sötétben botorkálunk, megesik, hogy valami jó dologba botlunk."
Fülszöveg:
Hat ​hete már, hogy az apokalipszis angyalai alászálltak, és elpusztították a modern világot. Nappal az utcai bandáké a hatalom, de az éjszakákat a rettegés és a babona uralja. Mikor az angyalsereg harcosai tovaszállva magukkal ragadnak egy gyámoltalan kislányt, annak tizenhét éves nővére, Penryn, mindenre elszánja magát, hogy visszaszerezze a húgát. 
Mindenre. Ha kell, akár arra is hajlandó, hogy alkut kössön egy ellenséges angyallal. 
Rafi félelmetes harcos, de most legyőzötten, szárnyaitól megfosztva, félholtan hever a földön. Korszakokon átívelő háborúkban vívott győztes csatákat, most pedig egy éhezéstől legyengült tinilány menti meg az életét. 
Miközben átvágnak a sötétségbe és káoszba merült Észak-Kalifornián, csak egymásra támaszkodhatnak a túlélés érdekében. Kénytelenek együtt megtenni az utat, hogy eljussanak San Franciscóba, az angyalok fészkébe, ahol Penryn mindent kockára tesz, hogy megmentse a húgát, az angyal pedig kénytelen legnagyobb ellenségei könyörületességére bízni magát, hogy újra a régi 
lehessen.
"– Várj, mindjárt megmutatom, hogy kell használni. Add a lábad! – Az angyalok világában ez meglehetősen bizalmas, intim kérésnek számít. Általában túl vagyunk a vacsorán, némi borozgatáson és kellemes csevegésen, mire hajlandó vagyok odanyújtani a lábamat."
Vélemény:
Tetszett. Ugyan a disztópiákat nem szeretem igazán, de így, hogy a világvégét az angyalok hozták, így semmi bajom nem volt vele. Mármint magával a disztópiával nem. A világ vége dolog azért helyneként igen csak undorító helyzetekbe torkollot, amit annyira nem bírok (gyerekek a fán, stb…).

Az angyalok leírása tetszett, oda vagyok a hatalmas fehér szárnyért és igencsak szomorú és dühös vagyok, amiért az történt a végén vele, ami történt. Tudom! Világ vége van meg minden én meg az ellenség (jó azért az már leesett, hogy Rafi nem ellenség és ezzel senkit sem lepek meg) szárnyáért aggódok. De egyszerűen igazszágtalanság! Szegény Rafi!


Apropó Rafi! Ő meglepett! Azt hittem olyan lesz, mint azok a beképzelt, én vagyok a világ közepe fiú főszereplők, akik kicsit idegesítőek, de ezért szeretjük őket és ha a főszereplőnk maga alatt van addig beszélnek, míg jó kedve nem lesz és egyébként is szeretik hallatni a hangukat. Meg úgy általánosságban nagyon nyeregben érzik magukat.

"– Mi van, ha nem engednek be minket? – kérdem, próbálva nem mozgatni a számat. – Be fognak engedni – feleli a hátsó ülés előtti sötét mélyedésből. – Honnan tudod? – Mert pontosan olyan vagy, mint amilyeneket keresnek. – És az milyen? – Nagyon szép."
Ehhez képest Rafitól, 10 mondatot ha hallunk összesen(kis túlzással) és ebből kettő az, hogy Penrynnek nem kéne ennyit beszélni. És lehet, hogy beképzelt, mert hát ő angyal, az emberiség meg csak egy csomó patkány a szemében, ezt hangoztatja is de nem olyan sokat mint vártam. Nyeregben meg tuti nem érzi magát, hiszen ha választanom kéne, azt mondanám ő van szarabb helyzetben nem Penryn. Hiszen:
1.Levágták a szárnyát, amibe akár bele is halhat
2.Rengeteg ellensége van az angyaloknál, olyannal nem is találkozunk, akit a barátjának lehetne nevezni.
3.Ehhez kapcsolódva az utána következő legerősebb angyalok össze is fogtak ellene.
4.Üldözik azok (a 2. rész alapján)
5.Ha az emberek meglátják rettegni kezdenek vagy megtámadják és fel akarják darabolni. Ha az angyalok, ők is meg akarják ölni és lerombolni a jó hírnevét.
6.Elrejtőzni meg nem rejtőzhet el, mert egyrészt megtalálnák, másrészt feladata van.
Szóval ja, jó nagy gázban van.
Penryn bizonyos tekintetben az ellentéte. Például rengeteget beszél, ha nem hangosan akkor magában. Végig hangoztatja, hogy ő nem akarja, nem tudja megmenteni az emberiségét, de őszintén! Mindenki tudja mi lesz a vége, ha ő, aki egyre erősödő hősködési hajlammal rendelkezik egy csomó fontos információ közelébe jut.
A túlélés, ami engem kicsit a Robinson Cruosora emlékeztetett, nagyon tetszett. Hiszen abból kell gazdálkodniuk, amit az emberek hátrahagytak meg minden. Ez jól meg lett írva.

Összességében tetszett. Nem varázsolt el, nem volt izgalmas igazán, de tényleg jó volt és folytatom a trilógiát.

"– Csak be vannak tojva, vagy tényleg rosszfiúk? – Mindenki, aki székhez kötöz, és fegyvert szegez rád, az rosszfiú. Tényleg el kell ezt magyaráznom neked?"
2. World After- Túlélők világa:
"Az emberek jobban kedvelik az angyal kinézetű rosszfiút, mint a jófiút, aki úgy néz ki, mint az ördög."
Fülszöveg:
Az ​angyalok dúlásának túlélői igyekeznek összefogni mindazt, ami megmaradt a régi világból.
Mikor egy csapatnyi ember szörnyetegnek véli és foglyul ejti Paige-et, Penryn húgát, a dolog elfajul és vérfürdőbe torkollik. Paige eltűnik. Az emberek halálra rémülnek. Anya szíve majd megszakad.
Penryn keresztülautózik San Franciscón, a testvérét keresve. De miért olyan üresek az utcák? Hová tűntek az emberek? Kutatás közben belebotlik az angyalok titkos tervébe, kezdi megérteni, hogy mi mozgatja őket, és teljes szörnyűségükben felsejlenek előtte rettenetes szándékaik.
Rafi eközben a szárnyait igyekszik visszaszerezni. Azok nélkül nem térhet vissza az angyalok közé, nem foglalhatja el az őt megillető helyet az élükön. Ha választania kell, hogy visszaszerzi a szárnyait vagy megmenti Penryn életét, vajon hogyan fog dönteni?
Penryn és Rafi ismét együtt. Tudd meg, mi táplálja izzó érzelmeiket!

"– Mindjárt rosszul leszek – mondom. – Megparancsolom, hogy ne tedd! – utasít Obi. – Jaj, ezt nem kellett volna! – mondja Du-Dam. – Ez a csaj egy született lázadó. Csak azért is hányni fog, hogy neki legyen igaza."
Vélemény:
Nem fejlődött semmit az előző könyvhez képest, amin csodálkozok, mert általában nekem a sorozatok egyre jobban tetszenek. Ez nem. 
Jó történet, szereplők stb.. 
De kezdem nagyon úy érezni, hogy ez nem nekem lett kitalálva. 
Ami nagyon zavar az a tervezés teljes hiánya. Nem szabad nagyon részletesen tervezni meg sokáig, mert ugyis befuccsol valahol, de a semmi tervezés az már túlzás. Konkrétan ez a fussunk fejjel a falnak, majd kiderül mi történik közben vagy utána. Nem kérdezi Rafit mi a terve, ő se tudja mi a saját terve, nem tudja, hogy minek kéne a tervbek lenni. Így minden csak történik velük és elmegy mellettük ami nagyon idegesít. 
A fülszöveg szörnyen félrevezető. Mi az, hogy "Penryn és Rafi ismét együtt"?? A könyv háromnegyedében külön vannak! Nagy sajnálatomra.
Azért elolvasom az utolsó részt is, mert a végkifejlettre kíváncsi vagyok.
"Hej, azok voltak a szép idők, amikor még parancsolhattunk a nőknek, és nekik engedelmeskedniük kellett! – Biztos vagy benne, hogy ez nem csak valami legenda? Nem hiszem, hogy az anyámnak valaha is parancsolt volna valaki. – Valószínűleg igazad lehet. Az engedetlenséget a családod női ágán, egész biztosan hosszú nemzedékekre vissza lehet vezetni. Olyanok vagytok, mint valami pusztító ragály. – Addig, amíg ez a ragály az angyalokat pusztítja, biztos vagyok benne, hogy mindenki más elnézi ezt nekünk. – Ó, te kétségtelenül pusztító hatással vagy, legalább egy angyalra."
3.End of Days- A vég napjai:
"– Te nagyon különleges lány vagy, Penryn. Csodálatos lány. Az a „nincs több hozzád fogható” fajta."
Fülszöveg:
Az Angelfall trilógia befejező kötete.
A vég napjai Susan Ee bestseller trilógiájának záró kötete. Penryn és Rafi menekülnek, miután az angyaloktól sikerül megszökniük. Kétségbeesetten keresnek egy orvost, aki helyre tudná hozni azokat a változtatásokat, amiket az angyalok végeztek Rafin és Penryn húgán. Kutatás közben felbukkan valami Rafi múltjából, és olyan sötét erőket szabadít el, melyek mindkettejükre nézve végzetesek lehetnek.
Az angyalok által az emberekre szabadított apokaliptikus rémálomban mindkét oldal a totális háború felé sodródik. Valószínűtlen szövetségek köttetnek, a haditervek folyton módosulnak. De ki fog győzedelmeskedni? A Föld feletti uralomért folyó harcban Rafinak és Penrynnek döntenie kell, melyik oldalra álljanak, kit válasszanak: a saját fajtájukat vagy egymást?
Gonosz angyalok és egy talpraesett hősnő, aki nem nyavalyog. Üdítő változatosság.
"Férfiakkal küzdöttél, akik kétszer akkorák voltak mint te, megöltél egy angyalharcost, szembeszálltál egy arkangyallal és angyalkardot forgatsz – Rafi a fejét ingatja. – de úgy visítozol, mint egy kislány, ha meglátsz egy kukacot?"
Vélemény:
Nem tudtam, hogy elolvassam-e ezt is, mert ahogy írtam tényleg kíváncsi voltam a végére, de aztán elspoilereztettem magamnak egy barátnőmmel, így tudtam mindent.
Végül aztán mégis elolvastam, mint láthatjátok és nem is bántam meg.
Jó szokás szerint, mint szinte minden sorozatnak ennek is az utolsó része tetszett legjobban. Hogy miért?
Végre voltak rendes Rafi-Penryn jelenetek, mert hiába írta a 2. rész fülszövege, jó formán semmi szó nem esett a "szikrázó szenvedélyről" köztük. És ez nekem (hatalmas romantika rajongóként) nagyon hiányzott.
"– Mit csinálsz? – kérdem. Lefekszik, fejét a párnára hajtja és lehunyja a szemét. – Szundítok egyet. – Nem mész le a földszintre? – Nem. – Mi van a kanapéval? – Kényelmetlen. – Azt hittem, aludtál már sziklán, hóban is. – Úgy is van. Épp ezért alszom inkább puha ágyban, amikor csak tehetem."
Sokat szerepelt benne Tündérmackó, aki a trilógia egészében a kedvenc szereplőm lett :D. Imádtam a jeleneteit. Tudom, tudom, hogy elvileg csak egy kard, de a legszerethetőbb karakter a könyvekben, minden jó tulajdonsága megvan, ami csak kell. Megbízható, hűséges, nem fecseg, tudja mikor kell megszólalni, kitűnően ért a harchoz, világmentő utazásokat biztosít... Ki ne szeretné?
Penrynt nem igazán bírtam, maximum néha a vicces beszólásait, gondolatait. Szerintem ez jellemzi őt legjobban:
"Én nem az a fajta lány vagyok, aki elrabolt királykisasszonyként, passzívan várja, hogy megérkezzen a herceg, és megmentse. Ennek ellenére iszonyú király volna, ha Rafi egyszer csak befutna."
Rafinál végre rájöttem mi volt nekem különös az elképzelthez képest. Az, hogy ő igazából öreg és mint olyan tapasztalt és viszonylag bölcs. Ez látszott meg rajta nagyon és ezért volt más, mint elképzeltem, fiatalokra van ráállva az agyam. Nagyon tetszettek azok a beszólásai, amikor megpróbálta elképzelni milyen lehet az a normális emberfiú, aki máltó Penrynhez. Egy disznópásztor. Hát persze!
"– Ha ember lennék, felszántanám neked a legjobb tanyát. – Komolyan, őszintén cseng a hangja. – Gyönyörű birtok volna aranyló almákkal, lédús szőlővel, és ott teremne a legízletesebb retek az egész világon."
Penryn anyját a rohamai, illetve a durva ötletei során nagyon szerettem, egyedi volt, vicces, furcsa.
Du és Damot nagyon bírtam viccesek voltak, eszesek és én egyébként is szeretem az ilyen Fred-George (Harry Potterből) féle párosokat.
A többi szereplővel elvoltam néha idegesítettek, de azért legtöbbször megvoltunk békességben.

A kedvenc jelenetem, egyértelműen a tehetségkutató lett, nagyon megható és gyönyörű jelenet. És itt el is érkeztünk a legnagyobb csodához a harmadik részben! A tehetségkutató előtt, közben, utána TERVEZTEK!! Alig akartam hinni a szememnek, kieszeltek egy tervet! Ilyenre 2 és háromnegyed könyvön keresztül nem került sor.

A végével viszont nem vagyok megelégedve. Ledarálták az egészet két lapon és az legyen elég nesze. Nem tudjuk, hogy szerencsétlen Mihály, akire rálőcsölták a Hírvivőséget, amit nem akart odaért-e, mi lett az angyalokkal, az emberekkel, hogyan a francba sikerült a romokból, újjá építeniük a társadalmat, mi van Refival, Penrynnel, a Felvigyázókkal...

Összefoglalva tetszett a trilógia, de csak egyszer olvasós, mert nem igazán az én stílusom, nem passzolunk össze és sok minden hiányzott nekem belőle. Igazából tényleg azokkal volt bajom, amik hiányoztak belőle, nem azzal, ami benne volt, mert az nem volt rossz, bár kicsit az események is lassan haladtak.

Borítók tetszettek, nemlettek a kedvenceim, de viszonylag szépek és jól kapcsolódnak egymáshoz.

10/7

Olvasd el!(nem ragaszkodok hozzá)

Ha szeretnél még értékelést olvasni a trilógiáról megint csak girl.from.a.book értékelései ajánlom, amiket  ide kattintva elolvashatsz.

2 megjegyzés:

  1. Hát igen, ha nem szereted a lepusztult sivár világ képet néhány hullával vegyítve ez nem a te könyved. :D Azért örülök, hogy mégis valamennyire elnyerte a tetszésedet. Nekem az első rész nagy kedvencem, mint már mondtam, viszont a folytatásai nagyon laposak. Én nagyon szerettem Penryn és Rafi karakterét is! :) Jó bejegyzés lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, tényleg nem az én könyvem/műfajom. Rafit én is. Penryn se volt ooolyan rossz olvastam már idegesítőbb karakterről is. Köszi!

      Törlés

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene