Sarah J. Maas: A ​Court of Thorns and Roses – Tüskék és rózsák udvara (Tüskék és rózsák udvara 1.)

Annak örömére, hogy pár napja megérkezett az A Court of Wings and Ruin példányom, gondoltam itt az ideje írni az ACOTARról is egy értékelést.
Miután olvastam Sarah J. Maas Üvegtrón sorozatának eddig magyarul megjelent 4 részét nem volt kérdéses, hogy ezt is olvasom. Jöjjön hát az értékelésem az A Court of Thorns and Roses-ról magyar címén a Tüskék és rózsák udvaráról.

Fülszöveg:

A tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, ám nem sokkal ezután egy másik szörnyeteg bukkan fel, aki jóvátétel gyanánt magával hurcolja egy olyan baljós és mágikus vidékre, amit a lány csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak. 
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden olyan hazugságot és figyelmeztetést, amit neki a tündérek csodálatos, ámde veszedelmes világáról korábban mondtak. Azonban a tündérek birodalma felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és Feyre-nak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát. 
A Kristen Cashore és George R. R. Martin rajongók imádni fogják. 
Szexi, akciódús sorozat első kötete.
"– Az eszem megáll, (…) neked tényleg van humorérzéked?"

Vélemény:

Mielőtt még tényleg leírnám a véleményem megjegyezném, hogy ezt azonnal a könyv olvasása után írtam (*gyorsan csekkolja a dátumot*) február 22-én, szóval nem most. Azóta elolvastam a 2. részt és a harmadik felét angolul (magyarul még nem jött ki) és nagggyon más lett a véleményem, ezt majd ki is fejtem a végén, de először most már tényleg bemásolom, az azonnali véleményem.:
"– Jobb emelt fővel meghalni, mint gyáva féreg módjára hason csúszni valaki előtt."

Nem, nem és nem! Ennek nem lehet folytatása! Úgy tetszik a vége! 
Először (Az Árnyak királynője olvasása előtt) nem tudtam elolvassam e. Nem tudtam mennyivel lesz más ez a zafírpötty, de nem vészes. 
"– Itt vagy hát. Már kerestelek(...)"

Egyelőre nem tetszett annyira, mint az Üvegtrón, de épp csak egy kicsit maradt le mögötte, mert Celaenát sokkal jobban bírom, mint Feyret. Feyret is szeretem, de be kell vallanom tényleg a közelébe sincs Celaenának (csak az Üvegtrónban megismertek alapján se). Tényleg nagyszerű, eltartotta a konkrétan haszontalan családját. Nagyon haragudtam rájuk eleinte, nem bírom, ha nem ismerik el annak az embernek a nagyszerűségét, aki különben megérdemelné. Nem kell semmi nagy dologra gondolni, csak ne bántsák és ne csináljanak úgy, mintha valami nyűg lenne a nyakukon, hiszen pont fordítva igaz! De szó mi szó, az egész könyvet imádtam! 
"– Örülj, hogy emberi szíved van, Feyre. Csak sajnálhatod azokat, akiknek nincsenek érzéseik."

Tündérek, életteli tájleírások, udvarok, mágia és Tamlin. Na igen Tamlin. Én imádtam! Hiszen főúr, szőke, gondoskodó, ki meri mondani az érzéseit és védelmező. Imádtam. (Későbbi énem megjegyzése: blahh mit össze ömlengtem arról a kis...! De az tökéletesen igaz, hogy védelmező.)
"Nagyot sóhajtott és a szemembe nézett. — Te most már mindig ilyen komoly és unalmas leszel? – Te meg mindig ilyen rohadék leszel? – vágtam vissza."
A történet nagyon jó, izgalmas, fordulatos. 

Egy helyen nagggyon ideges lettem Feyrera. Amikor elment, anélkül hogy megmondta volna, hogy szereti. Miéééért??? Olyan nehéz lett volna kibökni egyetlen kis szócskát, úgy, hogy Tamlin már mondta előtte többször? Olyan nehéz lett volna? Mintha legalább is néma lenne. Pff 
De végig volt egy valami ami idegesített. Nevezetesen Rhysand. (későbbi én: neee, mit kínzom magam?! Miket írtam argh!) Mindenhol azt látom, mindenkinél, hogy imádják, kedvenc szereplő meg mivel pinteresten akartam keresni képet róla, most már azt is tudom, hogy összejönnek Feyreval
. Végig azt vártam, hogy megjelenik bár tudtam, hogy csak kicsit később fog. Erre megjelenik és gonosz, utáltam. 
"Mintha magából az éjszakából öntötték volna."

Azt gondoltam miért szereti mindenki és mégis, hogy a csudába fogösszejönni Feyrevalom megszeretni? Hát… sehogy. Tudtam, hogy meg fog változni, hogy igazából biztos jó, stb;stb,… írtam egy listát. Rhysand jó vs Rhysand rossz. A döntő fordulat előtt, vagyis a 3. próba előtti éjszakán 9-9 volt az állás. Döntöttem és nem szeretem őt, punktum. A véleményváltozás jogát fent tartom, változhatnak az emberek, körülmények (pinterestes képek alapján fognak is), de így az első könyv végén nem szeretem. Ha én vagyok ezzel az egyedüli (amit azért kétlek), akkor is. 
"– Undorító rohadék vagy. – Feltétlenül meg kell kérdezzem Tamlintól, hogy ilyen hízelgéssel nyerted-e meg a szívét."

Lucient is bírtam, meg a maszkokat, olyan különleges. 
Ez a könyv tele van gyönyörű és borzalmasan ronda dolgokkal egyszerre. Imádom. 
És akkor elérkeztem a végére, és az annyira tetszik, (durva Spoiler a tábla mögött) mert Tamlinnel van még mindig és Rhys ugyan nem örökre de elment, meghalt Amarantha, túlélte mindenki, aki fontos hogy hiába imádom a sorozatokat, hiába kevés az írónő által megírt bármennyi könyv és oldal, mert annyira imádom, mégis teljesen kiakadtam, hogy ez egy sorozat! Tudtam végig, de ez a végén tudatosult és rosszul érintett. Mert ez azt jelenti, hogy Amarantha lehet mégse halt meg, hiszen a szem és az ujj is eltűnt további bonyodalmak jönnek, és tényleg lesz esély, hogy a szerelmi szálak nem úgy alakulnak, ahogy szeretném. Elgondolkodtam egy pillanatra, hogy esetleg nem olvasom el a következő részt, de aztán észhez térte
m ebből a felháborító gondolatból és természetesen alig várom, hogy olvashassam, ha már meg van írva, akkor nincs, mit tenni. 
Szóval imádtam! Ajánlom mindenkinek, akinek tetszett az Üvegtrón, de akinek nem annak is! 
Ui: Én azonnal tudtam a megfejtést amint elmondta a fejtörőt!
"Rengeteg időm van, előttem az egész élet. Talán majd arra is rájövök, hogy mihez kezdjek vele."

Mostani véleményem az első részről, illetve a korábbi véleményemről:
Hááát, én komolyan nem gondoltam, hogy ennyire fájni fog ezeket olvasni. Mert a későbbiek ismerete miatt (amit nyilván nem fejtek ki most, mert nem spoilerezek annyira), borzalmasan fájt, hogy ilyeneket írtam! Mennyire tudatlan voltam! Jó, nyilván nem tudhattam, akkor még nem mondták, de visszatekintve akkor is fáj, hogy ilyeneket írtam, viszont tényleg így éreztem az első rész olvasása után. Igazából viszont CSAK az első részt figyelembe véve nem sokat változtatnék a véleményemen, hiszen az első részben történtek tényleg úgy voltak, csak aztán a dolgok és az emberek/tündérek megváltoztak megváltoztak és ez automatikusan változtatja az általános képem mindenről.
A véleményhez nem tennék hozzá semmit igazából, mert nem olvastam újra, így nem emlékszem teljesen mi hogyan történt. Csak annyit, hogy főleg a vége felé egy pár részletet újraolvastam Rhysről és a szívem szakad meg és mennyi clue van elrejtve, meg nem elrejtve benne a továbbiakat illetve a múltat illetően!
"– Általában mindent elveszítek, amit szeretek."

Összegezve azzal mindkét énem egyetért, hogy ez egy nagyszerű és különleges könyv, remek szereplőkkel, még jobb stílussal és okés történettel(az annyira nem különleges). IMÁDOM! És a következő részeket is (most főleg a 3-at)!

A borítóról:

Imádom! Gyönyörű! Feyre szerepel rajta, de határozottan rejtélyesebben, mint Celaena az Üvegtrón borítón, hiszen csak félig látszik és a szeme nem is, ami az álarcokat juttatja eszembe(hmm). Tüskék, a tetoválás, az erdő a szélén kis dolgok, de minden a könyvet tükrözi.

10/10

Olvasd el!

Ha kíváncsiak vagytok még egy véleményre, akkor nagyon ajánlom girl.from.a.book értékelését a könyvről, amit ide kattintva olvashattok.

2. részről az A Court of Mist and Furyról megtalálható már a blogon a véleméynem(tudom, kicsit érdekes sorrendben hozom őket): A Court of Mist and Fury

Az első rész megrendelhető már magyarul többek között innen: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/sarah-j-maas-a-court-of-thorns-and-roses-tuskek-es-rozsak-udvara-tuskek-es-rozsak-udvara-1-7401 itt beleolvasó is van, aki nem lenne benne biztos, hogy olvasni akarja-e.

A 2. illetve 3. rész megrendelhető, olcsón, ingyenes szállítással Bookdepositoryról: A Court of Mist and FuryA Court of Wings and Ruin

Mindenkit kérek, hogy Feyre nevét, ne a magyar kiadás végén látható kiejtési útmutató alapján ejtse fejrúnak, brrr kiráz tőle a hideg. Ha érdekel, hogy hogyan kéne kiejteni a neveket, akkor ide kattintva, megnézhetsz egy videót, ahol az írónő kiejti a neveket.

Jó olvasást!

2 megjegyzés:

  1. Ahhh alig várom, hogy olvassam a folytatáást! *.* Nagyon jó blog poszt lett és köszönöm a megemlítést! :)) És hát mindenki tudja, hogy Rhys tökéletes, de azért én még most, az első könyv olvasása után maximálisan kiállok amellett, hogy Tamlin és Feyre abszolút álompár! :D <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, szívesen! Én az elsőben nem gondoltam tökéletesnek egy szadista bunkónak már inkább! Hidd el körülbelül 50oldal az első részből és nem tartod őket tökéletes párnak. Jó várakozást őszig!(nem nem vagyok gonosz:D)

      Törlés

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene