A-Z Book Tag

Sziasztok!
Imádok Book Tageke kitölteni, ezért ma egy újabbal érkeztem, a Könyves femérés A-tól Z-ig Book Taggel, amit Virág_Blogger a Never let me go blogján találtam és megengedte, hogy ellopjam. Az ő bejegyzését ide kattintva elolvashatod, nekem nagyon tetszett a post is, mint ahogy az egész blogja is.
Az én kihívottam girl.from.a.book a Könyvespolc blog bloggerinája, kíváncsi vagyok a válaszaidra, ha van időd töltsd ki.
Bárki más is nyugodtan viheti.

De kezdjük is!

A. Author you’ve read the most books from

Író, akitől  a legtöbbet olvastál
Pictures 1963Nem teljesen igazságos versenyben nyert Cassandra Clare a rengeteg külön-külön kiadott novellája miatt. Nem mintha sajnálnám tőle a díjat(ami nincs), mert dehogy sajnálom! De muszáj megemlíteni, hogy ebből a 31 könyvből, amit olvastam tőle, 10+10(Bane krónikák, Történetek az árnyvadász akadémiáról) könyv 100 oldal alatti. De igen tőle egy kivételével (A rézkesztyű) az összes könyvet olvastam. Dobogós helyen szerepel még a Geronimo Stilton könyvek írója, akire most kerestem rá, hogy ki igazából. Ő Elisabetta Dami. Hosszú éveken kersztül nem tudtam, hogy hívják, de tőle körülbelül 28 történetet olvastam gyerekként. Harmadik író, akitől a legtöbbet olvastam Meg Cabot. Neki eddig 26 könyvét sikerült kivégeznem.

B. Best sequel ever
Legjobb folytatás
Nehéz kérdés, mert nekem szinte mindig jobban tetszenek a sorozatok folytatásai, mint az első részek. De most elsőre Sara J. Maas-tól az Árnyak királynője ugrik be, ami az Üvegtrón sorozat 4. rész és a sorozatból eddig a legjobb könyv. Az értékelésemet róla ide kattintva olvashatjátok.

C. Currently reading
Mit olvasol jelnleg
Jelenleg Lev Grossman-tól olvasom a Varázslókat. Tetszik. Ez a júniusi könyv a Mini-könyvklub 7. fordulójában, így majd írok róla értékelést is.

D. Drink of choice
Milyen italt választasz olvasáshoz
Lehet csak én vagyok fura, de én nem választok italt külön olvasáshoz, azt iszom, amit mindig. Mit iszok mindig? Egy háromnegyed éve főleg vizet, citromos vizet(cukor és egyéb édesítőszer nélkül) és grapefruitos vizet.

E. E-reader or physical book
E-könyv vagy papír alapú könyv
Pontosan egy éve van e-book olvasóm, amit nagyon szeretek, de mutasson valaki nekem egy olyan könyvmolyt, aki nem a papír alapú könyveket szereti jobban! Na hát én se tartozok közéjük(ha léteznek egyáltalán), én is jobban szeretem, ha meg tudom fogni a könyvet, tapogatni, lapozni, szagolgatni. Persze az e-könyvnek rengeteg előnye van attól, hogy olcsóbb addig, hogy rengeteg könyved elfér egy normális könyvnél is kisebb helyen.

F. Fictional character you probably would have dated in high school.
Egy karakter, akivel randiztál volna középiskolában
Randiztam volna középiskolában? Ez a kérdés nekem rosszul van feltéve, mert még középiskolás vagyok. De persze értem én a kérdést. Nehéz... Annyira nehéz, hogy nem is tudok válaszolni rá. Annyira sok álom fiúm van a könyveimben és még aztán azt is végig gondolni, hogy melyik lenne hozzám való... Nem, erre sajnos egy év is kevés lenne míg eldönteném.

G. Glad you gave this book a chance
Egy könyv, aminek örülsz, hogy adtál egy esélyt
Nyilván minden könyvet, amit eddig olvastam annak adtam egy esélyt és ami tetszett, annak meg örüllök is, hogy adtam egy esélyt. De amivel kapcsolatban kétségeim voltak, aztán mégis olvastam és tetszett, az az Üvegtrón. Nagyon sok jót hallottam róla, de nem tudtam az én kis lelkecskémnek mennyire tetszene egy történet, aminek a főszereplője egy orgyilkos, így biztos sok vérrel és gyilkolással jár. Viszont molyon sokan bíztattak, hogy nem durva, meg megéri elolvasni, hogy végül neki kezdtem. És természetesen nem bántam meg! Imádtam! Az egész sorozat a kedvencem lett, zseniális! Az összes könyvről és az írónő másik trilógiájáról is íram értékelést, amit ide kattintva elolvashattok.

H. Hidden gem
Rejtett gyöngyszem
Modern boszorkány. Folyamatosan mindenre ezt hozom példaként, de mit tegyek, ha egyszer imádom!? Fantasztikus könyv, de viszonylag ismeretlen és alulértékelt. Szóval olvasd el! Hogy miért? Írtam róla értékelést itt megtudhatod, miért rajongok érte ennyire.

I. Important moment in your reading life
Egy fontos pillanat a könyves életedben
Nem tudom ez ér-e, de én azt mondanám, amikor megszerettem olvasni 5. osztályban. Akkor már olvastam pár éve gyerekkönyveket, de azok úgy érzem nem számítanak. Aztán megkaptam névnapomra a Szent Johanna Gimi 2. részét (Igen, az első nem volt a boltban így én a 2-kal kezdtem.) és a többi már történelem. Így én ezt a pillanatot emelném ki, amikor megkaptam a SzJG 2. részét és megszerettem tőle olvasni.
Szent Johanna Gimiről írtam értékelést, amit ide kattintva elolvashattok.

J. Just finished
Most fejeztem be
Ma délelőtt fejeztem be a Túlélők világát Susan Ee-től. 

K. Kinds of book you won’t read
Könyvtípusok, amiket nem olvasol
Bár saját bevallásom szerint sok féle könyvet olvasok, számos olyan műfaj van, amit köszi inkább nem vagy nem sokat. Ilyen a horror, thriller, erotikus könyvek, vallásos könyvek, verses kötetek, drámák, képregények, önsegítő/önismereti könyvek és ismeretterjesztőket se igazán.

L. Longest book you’ve read
Leghosszabb könyv, amit olvastál
Gyűrűk urát három részletben olvastam így az nem számít szerintem. Ezért a leghosszabb könyv, amit olvastam az Árnyak királnyője Sarah J. Maastól a maga 809 oldalával. Viszont az Outlander első része is ott vár már a polcomon, így ez lehet hamarosan változni fog, az 908 oldalas.
Második leghosszabb könyv szintén az írónőtől az A Court of Mist and Fury, ami egy jó 150 oldallal lemarad társa mellet a 650 oldalával.

M. Major book hangover because of…
Legnagyobb másnaposságot okozó könyv
Emlékeim szerint sohasem voltam másnapos egy könyvtől se pár óránál tovább.

N. Number of bookshelves you own
Könyvespolcaid száma
Két könyvespolcom van, egymás pontos másai, mindkettőn 3 polc van plusz a teteje, összesen 6(8) polc, amiken két sorban tudom rendezni a könyveimet.Így nézett ki karácsonykor, amikor még nem pakoltam a tetejére:

O. One book you’ve read multiple times
Egy könyv, amit többször is elolvastál
Régebben, amikor még nem voltam tag molyon, meg nem keresgéltem gyakran az interneten könyveket, akkor rengeteg könyvet újraolvastam kezdve a SzJG-kel, amiket az első olvasás után fél évig folyamatosan újraolvastam és azóta is párszor.
Viszont a könyv, amit a legtöbbször újraolvastam a Modern boszorkány Debora Gearytól, ami, mint az előző értékelésemben és az előtt is sokszor említettem, a legeslegkedvencebb könyvem. Az újraolvasások számolását 4-5 után abbahagytam, de szerintem 8 körül tarthatok.

P. Preferred place to read
Kedvelt hely olvasáshoz
Bárhol és bármikor olvasok, de legszívesebben a babzsákfotelemben ülve, a szobámban.

Q. Quote that inspires you
Idézet, ami inspirál/mindenféle érzéseket ad át neked egy könyvből, amit olvastál
Inspirálni nagyon nem inspirál semmilyen idézet, de összeszedem pár kedvencemet. 
Ezek a legrövidebbek, amik egy sereg érzelmet kivált belőlem:

"Eljött, eljött, itt van!"
(Tűz örököse)

"– Nem fogja megérteni. És ha átlépi a határt, akkor már nem lesz semmi, ami vissza tudja őt tartani."
(Éjkorona)

"– INKÁBB A HALÁL, MINT HOGY ELÁRULD A BARÁTAIDAT! MI AZ ÉLETÜNKET ADTUK VOLNA ÉRTED!"
(Azkabani fogoly)

"'To the people who look at the stars and wish.'
 (...)
 'To the stars who listen – and the the dreams that are answered'"
(A Court of Mist and Fury)

"Muszáj hinnem benne, hogy egyszer jobb lesz. Jobb, mint most."
(Éjkorona)

Lehet mégis egy cseppet fanatikus vagyok?

R. Reading regrets
Egy könyv, amit megbántál, hogy elolvastál
Van egy pár, bár érdekes módon nem az összes utált könyvemet bántam meg, hogy elolvatsam. Valamit igenis el kellett olvasnom és, ha előre tudtam volna, hogy utálni fogom, akkor is elolvastam volna.
Viszont, amit, ha tudtam volna, hogy utálni fogom eszembe se jutott volna elolvasni a Hallhatatlanok sorozat első három része, az Egy ikerpár titkos naplója-Kezdetek(értékelés), a Rontásűzők-Időkút, a Dalok Paulának (bár akkor nem tudtam volna ajánlani a barátnőmnek) és a Bűbájtalan.
S. Series you’ve started and need to finish
Sorozatok, amiből minden rész megjelent, elkezdted és be kell fejezned
Rengeteg befejezetlen sorozatom van, olyanok is amiknek már mindegyik része megjelent és olyanok is amiknek még nem.
Be kell fejeznem és már mindegyik része megjelent(nem az összes szerepel itt): Angelfall trilógia (a 3.részt), Angyalsors trilógia (csak az elsőt olvastam), ACOTAR trilógia 3. része az ACOWAR (csak érkezne már meg a könyv!), Vámpírakadémia sorozat (szintén csak az elsőt olvastam), Hatalom trilógia (lsd. előző zárójel), Mercy Falls farkasai sorozat (ismételgetem itt magam), Anne sorozat (kezd nekem is unalmas lenni) és a Narnia krónikái (első kettőt olvastam).

T. Three of your all time favorite books
Három legnagyobb kedvenced
Csak három? Akkor attol tartok ezt a kérdést korlátoznom kell a stand-alone könyvekre, vagyis semmi duológia, trilógia vagy egyéb több, mint egy részes sorozat. Így sokkal könyebb, nem sok ilyet olvasok.
Éjszakai cirkusz (értékelésem róla), Bábel, Storm és Stone.

U. Unapologetic fangirl
Egy könyv, amiért menthetetlenül Fangirl módra rajongsz
Sok könyvért rajongok úgy, legdurvábban talán egyes könyvekért/szereplőkért az Árnyvadász világban(Maleeeec!!!*_*), az Üvegtrón sorozatban, az Acotar trilógiában és a Modern boszorkány sorozatban.

V. Very excitd for this release more than others
Új megjelenés, amit legjobban vársz
Ha csak magyar számít, akkor az  Empire of Storms magyar megjelenése, ha külföldi is akkor az utolsó Üvegtrón kötet megjelenése. Tudom, hogy azt valószínűleg még csak nem is írja az írónő és az Empire of Stormst és a még nem megjelent Chaol "novellát" sem olvastam, de kell az utolsó rész! Áááá nem kicsit sem vagyok Sarah J. Maas fanatikus, dehooogy!

W. Worst bookish habit
Legrosszabb könyves szokásod
Egyértelműen az önmagamnak spoilerezés. Már kezdek leszokni róla nagy nehezen, de egyrészt eddig is már rengeteg könyvet kezdtem az utolsó oldallal másrészt, ha egy barátnőmön múlik, nem fogok leszokni róla.

X. X marks the spot: Pick the 27th book from the top left shelf
Az X jelöli a helyet: Keresd meg a polcodon a 27. könyvet baloldalról, felülről kezdve
Vakmerő boszorkány a Modern boszorkány sorozat legutóbb magyarul megjelnet 3. része.*_*

Y. Your latest purchase
Legutolsó könyvvásárlásod
Tegnap mozizás miatt plázában voltam, nem hagyhattam természetesen ki a Librit és úgy gondoltam megérdemlek egy kis engesztelést amiért sajnos nem sikerült feljutnom a Könyvhétre, így megvettem a Balla Adrienn sorozat utolsó 5. részét a Rácsokat és az Egy nap talánt. Mindkettőt alig várom már, hogy olvashassam.


Z. Z snatcher–book that kept you up way too late
A legutóbbi könyv, amit késő estig olvastál:


Nem tudom mi számít késő estének. Amit ebben az évben eddig a legkésőbbig olvastam az a Harry Potter and the Half Blood Prince (00:25) és a Shiver-Borzongás (00:21). Molyon legalábbis akkor nyomtam meg a befejeztem a könyvet gombot. Amit egész életemben emlékeim szerint a legkésőbbig olvastam az a Vámpírok múzsája, amit tavaly 01:20-ig olvastam.



Remélem tetszett a bejegyzés, ha igen jelezd! 
A képek sajátok, illetve moly.hu-ról származnak.
Szép estét!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó bejegyzés lett! :) gyönyörű a könyvespolcod *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi! És én is meg vagyok elégedve a karácsonyi kinézetével. Most olyan semmilyen, de természetesen a könyvek nagyon feldobják.

      Törlés
  2. Nagyon jó blogposzt lett és ismét köszönöm a kihívást, alig várom, hogy megcsináljam! :)

    VálaszTörlés

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene