Gwenda Bond: Lány ​a kötélen

Sziasztok!
Ma egy értékelést hoztam egy nagyszerű könyvről, jó olvasást hozzá!

Fülszöveg:
"Üdvözli nézőit a Cirque American!"
A tizenhat éves Jules Maroni álma, hogy kötéltáncos édesapja nyomdokaiba léphessen a magasban. A Repülő Garciák jelenléte azonban könnyen keresztülhúzhatja a lány számításait. A rivális Maronik és a Garciák ugyanis hosszú évtizedek óta esküdt ellenségként kerülik egymást…
Jules azonban nem hajlandó tudomásul venni a családi drámát, és csakis a drótkötélre összpontosít. De amikor felfedez egy pávatollat – egy hírhedt, balszerencsét hozó tárgyat – a jelmezén, Jules kis híján elveszíti az egyensúlyát. Miközben egyre több titokzatos, balszerencsét hordozó talizmán bukkan fel a színen, Jules rájön, nincs más választása: segítséget kell elfogadnia, mégpedig a legváratlanabb forrásból: Remy Garciától, aki mellesleg a Cirque legjobb légtornásza. 
De mitől óvja annyira nagyanyja a lányt? Mit tartogatnak Jules számára a Nagy Arkánum lapjai? Meg lehet-e változtatni előre megírt sorsunkat?
Vélemény:

Ez fantasztikus volt! Imádtam!


Nem vártam sokat tőle, a legelejébe egyszer belekezdtem és igazságtalanul (a könyvre nézve) félbe is hagytam, pedig nyilván nem várhatom el, hogy a legelején is már akciódús legyen. Így csak most folytattam és lenyűgözött.

BIRD MILLMAN, an enormously popular highwire performer of the period, balances mid-air, high above Manhattan; swinging her skirt and waving her parasol, she sails by the gothic spires of the Woolworth Building. This photo appeared in Playboy no 9 July 1924 on page 3. The cover features an illustration of a  TIGHTROPE WALKER and inside “High Pose for a Playgirl,”  a photo of another tight rope walker - the daring Bird Millman.:
Bird Millman
"Egyedül álltam a drótkötélen. Az lehettem, ami csak lenni akartam."

Jules elejétől kezdve egy szimpatikus karakter, eltökélt, véghez viszi, amit akar történetesen, hogy csatlakozzanak a cirkuszhoz, kellőképpen bizonytalanul, se nem kevésbbé se nem jobban, mint ahogy a helyzet megkívánja, nem fogad el azonnal bármit, gondolkodik, cseles. Én nagyon szerettem a karakterét.

Ahogy Remyét is, bár ő az E/1-es elbeszélés miatt kicsit kevésbbé lett kidolgozval. Ettől függetlenül egy cukipofa, felkerült az aranyos fiúk listámra (csak képzeletbeli lista).

"A remény veszélyekkel járt. A remény fájdalmat is okozhatott"

Nant utáltam. Unszimpatikus, titkolózó vén banya, nem érdekel, hogy nehéz neki, nem akarta, nem az ő hibája, én akkor is utáltam végig.
Az egész cirkusz nagyon tetszett. Úgy néz kis az Éjszakai cirkusz és ez után keresnem kell még párat ilyen témában, mert tényleg érdekel. Nem hasonlított semmiben sem az Éjszaki cirkuszra azon kívűl nyilván, hogy cirkuszról szól mindkettő. 

"Az emberek túl sokat gondolkodnak. Ez az egyik legnagyobb hibájuk."

Különösen tetszettek a kötéltáncos részek. Teljesen át tudtam élni az érzéseit és annak a veszélyességét, ha csak egy rosz, elbizonytalanító gondolata támad ott fent. Próbáltam már kötélen járni szóval tudom, hogy milyen nagyon nehéz is.
Képtalálat a következőre: „cirkusz”"A halált mindössze egyetlen lélegzet választja el az élettől, egyetlen másodperc, egyetlen cselekedet. Ami azt jelenti, hogy az élet mindent megér, minden nap, minden egyes percében."
Sajnos az a rész, ami a legtöbb érzelmet váltotta ki belőlem nem spoilermentes, szóval most azok helyében, akik még nem olvasták a könyvet, de szeretnék átugranám a következő bekezdést. SPOILER!
Sam halála nagyon megviselt, sírtam vagy 5 prcig tuti, elég nehéz volt úgy olvasni le is raktam néha a könyvet, de amikor visszanéztem rá, hogy jó olvasok tovább, akkor mindig újra rám jött, így muszáj volt sírás közben olvasni. Egyáltalán nem számítottam rá, gondoltam, hogy valaki megsérül majd, oké az se jó, de legalább nem hal meg, de ő meghalt! Pedig ártatlan volt, nem tudott semmiről nem ártott senkinek, pont összejött Ditával, épp csak elkezdett fellépni! És miért kellet meghalnia? Mert egy gonosz nagyapa egy gonosz őrületet hagyott az idióta unokájára, aki valamiért nem számított rá, hogy egy nagy adag balszerencsével agyontapossák szerencsétlent a lovak! És mit gondolt, ha a lány meg leesik, mert mi más történne vele, akkor nem hal meg, viszont visszaadja az érmét? Azt mégis hogy? Ezek után, meg még szinte megbocsáttotak neki! Alig voltak dühösek! Ez a rész annyira nem tetszett itt kicsit nagyon furák voltak a reakciók.
SPOILER VÉGE!

A vége, bár tetszett, nem volt jól megírva, a leleplezés meglepő viszont az arra adott reakciók szerintem teljesen rosszak.

A szerelmi szál cuki, valósághű, jól kidolgozott. Nem sajátítja ki magának a könyvét, de az én ízlésemnek is elég van benne.
Kötéltánc film

A nyomozós szál is tetszett, annak ellenére, hogy elvileg nagy részét teszi ki a könyvnek mégse kapott akkora szerepet.

Összefoglava ez egy jól megírt, fantasztikus könyv volt és én imádtam.

Interesting fact: Amikor előszőr megláttam a könyv címét azt hittem a lányt felakasztották és lóg a kötélen.

Egy film is készült ilyen témában Kötéltánc címmel nem láttam, csak az előzetest, de az alapján szerintem érdemes megnézni én biztos meg fogom.

Értékelés: 10/9

Olvasd el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

On Sai: Artúr (Szivárgó sötétség 3.)

Molyos adatlap Sziasztok! Derült égből villámcsapásként tudom, de új blogposzt született! Az első az évben! Tudom, csúnyán elhanyagolta...

Címkék

romantikus értékelés könyv fantasy kedvenc KMK ifjúsági a hónapban olvasott könyveim kritika vörös pöttyös sorozat Blogprojekt booktag havi összegző Sarah J. Maas film kaland Cassandra Clare Arany pöttyös történelem Üvegtrón angol nyelven VII.Könyvmoly Párbaj Árnyvadászok ACOTAR Joss Stirling On Sai kihívás komoly tündérek Harry Potter LOL karácsony lista Book A Sloth Box Leiner Laura Outlander Rubin Pöttyös időutazás manó könyvek scifi Delta Vision J.K.Rowling Lélektársak Maxim Kiadó Summer Forever Projekt móra kiadó vígjáték Agave kiadó Alexandra kiadó Dream válogatás Gabo kiadó Gaura Ágnes Halloween Kedvenc karakterek Kedvenc kiadó Kedvenc író Könyvfesztivál Leigh Bardugo Mini-Könyvklub 7. Tilos az Á könyvek angyalok ikrek krimi thriller trilógia vizek vámpírok zafír pöttyös A Karib-tenger kalózai A varázslók-trilógia Along for the ride Atheneum Borbíró Borbála Colleen Hoover Crystal Debora Geary Erin Morgenstern Fumax Hatalom trilógia Holdbéli krónikák Jennifer L. Armentrout Kaméleon könyvek Kerstin Gier Maggie Stiefvater Magyar vándor Misty Modern boszorkány Phoenix Read-a-thon Richelle Mead Rick Riordan Sarah Dessen Vámpírakadémia borítók cirkusz dan wells disztópia horror karel capek könyvesdoboz városok Álom két keréken Éjszakai cirkusz 100 A különös Wilcox lányok A mobil Anna és a francia csók Cartaphilius Egy ikerpár titkos naplója Egymás szemében Fabrice Colin Főnix Kiadó Gayle Forman Hollófiúk Időfutár Jojo Moyes Kelly Oram Kiera Cass Kiválasztottak Legenda Legszebb könyvborítók Libri London vámpírjai Luxen sorozat Marie Lu Mielőtt megismertelek NA Nyereményjáték Salazar bosszúja Sky Stephen King Szent Johanna Gimi Szivárgó sötétség Szűcs Vanda a lány a vonaton a néma lány az ördög egyetlen barátja beth flynn démonok frankenstein hans rosenfeldt harc a szalamandrákkal izgalmas kass morgan kilenc perc krakatit költészet mary shelley michael hjorth milk and honey mutáció napló nem akarlak megölni nem vagyok sorozatgyilkos nyomozás pablo de santis paula hawkins párizsi rejtély retelling robin cook rossz rupi kaur sebastian bergman spanyol krimi szörnyeteg úr tej és méz vakság vers véres zene